Databáze potravin


Müsli

Müsli – jedná se o směs vloček, ořechů a ovoce, v tom lepším případě. Kámen úrazu je ten, že mnohdy se k tomu všemu přidá ještě tuk a cukr, nekvalitní čokoláda a to vše se spolu zapéká. Výrobce volí tento postup pro lepší chuť a křupavost. Právě na přidaný tuk a cukr si však musíme při výběru müsli dávat pozor. Spíše než podle lákavého obalu vybírejte tedy müsli podle údajů v tabulce nutričních hodnot a podle surovin ve složení.

Jedině tak dosáhnete plnohodnotné snídaně nebo svačinky, s vysokým obsahem vlákniny a pro tělo vhodně využitelné energie.

Jednoduché cukry by NIKDY neměly překročit 1/3 z celkového obsahu sacharidů, obsah soli by měl být co nejnižší (pod 0,5 g na 100 g) a naproti tomu obsah vlákniny co nejvyšší. Minimálně 5 g na 100 g výrobku.

TIP: Pro průměrně aktivní ženu je dostačující množství cereálií okolo 50–60 g. Přidejte neochucený zakysaný mléčný výrobek a kousek ovoce a můžete si gratulovat k vyvážené a zdravé snídani. Mužům a dospívajícím dětem zvětšete porci o 1/3.

MĚJTE NA PAMĚTI!

Obsah jednoduchých cukrů Max. 20 g na 100 g
Obsah vlákniny Min. 5 g/100 g
Obsah soli Max. 0,5 g na 100 g
Svět zdraví

61 potravin v kategorii

Nejlépe hodnocené Nejnovější