Databáze potravin


Jogurt

Jogurt je považován za jeden ze symbolů zdravé výživy. Především ten bílý, bez přidaného cukru a dalších složek. Hlavně bílé jogurty by měly být součástí našeho jídelníčku. Abyste však byli schopni zařadit ten správný, je důležité si pamatovat následující kritéria. Nejlepší je vybírat výrobky polotučné, tedy do 3,5 % tuku. Zejména vhodné jsou pak ty, na kterých výrobce uvádí i výskyt probiotických kultur. Pokud si můžete zvolit, vybírejte jogurty v biokvalitě. Ty, se kterými bychom měli být opatrní, jsou zejména smetanové, kde se obsah tuku pohybuje cca okolo 10 %. Ale také ovocné jogurty, ve kterých najdeme příliš mnoho aditiv, barviv a aromat. Takové výrobky jsou často chutné, ale našemu tělu kromě chuťového prožitku a velkého množství energie nepřinášejí nic dobrého. Mnohem lépe uděláte, pokud si vyberete jogurt, který nebyl zahušťovaný škrobem a byl co nejméně průmyslově zpracováván, a dosladíte jej sušeným nebo čerstvým ovocem, ochutíte semínky nebo oříšky.

TIP: Salátové dresinky jsou vždy největším zdrojem energie v salátu. Proto nahraďte majonézu v receptu na dresink bílým jogurtem. Pochutnáte si a ještě uděláte něco pro své zdraví.

Svět zdraví

669 potravin v kategorii

Nejlépe hodnocené Nejnovější