Originál nebo privátní značka?

Publikováno: 07.03.2017     Autor: Zdravá potravina

Kupujete originální výrobky a nebo privátní značky? musí privátní značka znamenat nižší kvalitu?


V obchodech se můžete setkat s originál výrobky anebo výrobky pod značkou daného řetězce-tzv. privátní značky. 

Privátní značky, přestože jsou někdy až o polovinu levnější, něž výrobky originální nemusí nutně znamenat nižší kvalitu. Většina řetězců má i své privátní značky rozděleny do několika kategorií – ty "lepší“ a pak ty opravdu levné.

Výhoda privátní značky je, že může stlačit cenu výrobku při zachování stejného obsahu. Mnohdy privátní značky vyrábí ta samá linka jako značku originální – jen prostě do jiného obalu.

Celkově zájem o privátní značky stoupá, někteří zákazníci je však považují za podřadné, bojí se, že se s nimi vždy pojí nízká kvalita, což však poslední dobou přestává platit. Jen je třeba se v jednotlivých řadách vyznat.

Rozdělení privátních značek dle ceny a kvality:

Značky ekonomické (často nazývané „cenoví bojovníci“) – jedná se o vývojově nejstarší typ privátních značek s přijatelnou kvalitou a za nejnižší možnou cenu.

Příklad ekonomické značky: Clever (Billa), Basic (Albert) nebo Tesco Value (Tesco)

 Značky standardní – do této skupiny patří výrobky kvalitní a za přijatelnou cenu.

Příklad ekonomické značky: Albert Quality (Albert), K-Classic (Kaufland) nebo Billa (Billa).

 Značky prémiové (exkluzivní) – segment výrobků, který vytváří image. Vyznačují se vysokou kvalitou za vyšší cenu.

 Příklad prémiové značky: Deluxe (Lidl), Tesco Finest (Tesco) nebo Albert Excellent (Albert).

Určitě se tedy privátních značek nemusíte bát. Naše sdružení zdravá potravina dostalo možnost ohodnotit dle kritérií "čteme etikety za vás" kompletní potravinářský sortiment Penny market, tedy i jejich privátní značky. Pokud jsme vzali privátní značky a zbytek běžného (značkového) sortimentu, tak v privátní značce bylo o 13% více výrobků splňující podmínky pro udělení našeho loga.

V několika supermarketech zkusil nakoupit značkové a privátní výrobky i tým Černých ovcí. A jak to dopadlo? podívejte se zde.

 



Diskuse k článku

katka.pesavova@ | 23.03.2017 - 10:45

Dobrý den, ráda bych Vás poprosila o vyplnění dotazníku ohledně potravinových privátních značek maloobchodních řetězců. Všem předem moc děkuji za pomoc:) https://goo.gl/forms/N4WTfe8BJVePtWcp1

Pro přidání komentáře musíte být přihlášen.