Logo webu zdravá potravina.cz
Zajímá mě, co jím...

Diskuse - Ze života

Označit jako oblíbenou diskusi

Označit si diskusi jako svou oblíbenou a dostávat upozornění na nové příspěvky můžete až po přihlášení.
3
29.7.2009 12:17 Petr Janouš

Slyšel jsem dnes vtip, který mě pobavil a rád bych se o něj podělil: Redaktorka z časopisu o zdravé výživě dělá anketu v ulicích. Uvidí staršího dědečka, zastaví ho a ptá se: - Dobrý den, můžete nám prozradit co jíte, že stále tak dobře vypadáte. - Ale to víte že jo, ráno chlastám rum, v poledne chlastám rum a večer taky chlastám rum. - A kolikpak vám je dědečku ? - Pětatřicet paní, pětatřicet... ..... Ten vtip je samozřejmě extrém, ale když vidím kolem sebe lidi, kterým není o tolik víc a cpou do sebe věci, které jim formují tak přijemně zavalitou postavu opásanou několika tukovými pneumatikami, je mi z toho smutno. Je čím dál víc lidí, kteří se svým životním stylem a potravou vyloženě devastují. A právě už to není jen o alkoholu a cigaretách ale právě i té stravě. Seděl jsem nedávno v jednom pražském fastfoodu (ne z důvodu oběda, ale zdarma připojení k internetu) a pozoroval dění kolem sebe. Je zajímavé jak silná koncentrace lidí s nadváhou a obezitou je tam soustředěná. A všichni navíc vypadali tak zdravě, někteří se ani na těch třech schodech ke dveřím nezadýchali.

0
31.7.2009 19:59

já jsem byla nedávno na úřadě, kde se jde nahoru po schodech a přede mnou šla paní, která po výstupu pár schodů vypadala jako když má mít infarkt, tlustá teda byla, no není divu vzhledem k tomu co asi všechno zkonzumuje, jednou se mi stal dokonce trapas, jednou když k nám přestoupila jedna kolegyně na oddělení, jsem se v práci zeptala kdy se to má narodit, jenže ona nebyla vůbec těhotná , ale tak tlustá, njn, mladá holka, tak se dalo předpokládat, že čeká rodinu, navíc její zakulacení bylo hodně podobný ženám před porodem, a co myslíte že si dává na obědě? smažák, smažák ,smažák, a hranolky

2
30.9.2009 14:34 slehla

kdyby tu postavu devastovali jen sobě ale co horšího i svým dětem.

2
30.9.2009 20:39 Dita

a pokud mají psa, tak i psa, setkávám se s tím hodně často, kde po ulici jde pejsek s páníčkem, a oba se sotva valí, ale psům to hodně ubližuje když jsou překrmený a vypasený jak sud

0
1.10.2009 09:39 slehla

psum tlouštka zkracuje život až o 50%.

0
25.10.2009 11:44 hadak

Tak nejak porad nechapu o cem se tady lidicky porad dohadujete... Narodit se muzes ,ale umrit musis...A to mezi tim je vec kazdeho z nas...30% populace zemře ne mrtvici, 30% na infarkt , 30% na raka a těch 10% ma proste kliku ze sejde stařím...Kamarádovo tatík celej život nekouří, nepije a pěstuje si co muže na zahrádce(dnes se to označuje BIO) a ejhle světe div se v 62 letech rakovina jater a nikdo neví z čeho....Oproti tomu můj tchán, chlastá, hulí, miluje uzeninu a bůček, světe div se ,dědit asi jen tak nebudem, protože ve svých 75 je jako mladík ... na závěr " Jezte a pijte co chcete , svému osudu se nevyhnete " Ahoj :-)

0
25.10.2009 11:46 hadak

Tak nejak porad nechapu o cem se tady lidicky porad dohadujete... Narodit se muzes ,ale umrit musis...A to mezi tim je vec kazdeho z nas...30% populace zemře ne mrtvici, 30% na infarkt , 30% na raka a těch 10% ma proste kliku ze sejde stařím...Kamarádovo tatík celej život nekouří, nepije a pěstuje si co muže na zahrádce(dnes se to označuje BIO) a ejhle světe div se v 62 letech rakovina jater a nikdo neví z čeho....Oproti tomu můj tchán, chlastá, hulí, miluje uzeninu a bůček, světe div se ,dědit asi jen tak nebudem, protože ve svých 75 je jako mladík ... na závěr " Jezte a pijte co chcete , svému osudu se nevyhnete " Ahoj :-)

0
28.10.2009 08:48 gin

to hadak: otázka ještě je, v jaké oblasti kamarádův tatík vyrůstal a žil, a kde pracoval. Protože vzduch a životní prostředí je velice důležitý.

0
28.10.2009 09:06 Lenka

Procenta lidí na infarkt by šel zkrátit, kdyby lidi nebyli jak kuličky a trošku se hýbali a jinak přistupovali k životu samotném včetně stravy, vsadila bych se že by procenta šli dolů, určitě vyjímky jsou jak píše hadak, ale většina z těch kdo desítky let bude kouřit má větší šanci na raka než ten kdo nekouří, samozřejmě když nepočítám vyjímky, jsou lidi kteří spíše cigareta konzervuje a udržuje při životě, ale ve většině případů když jsou starší zemřou na raka, ve svém okolí znám více lidí co kouřila a už nejsou mezi náma než těch co sportují, nepijí, nekouří a jsou plný vitality a života ve svých téměř 60 letech a věřte že by jste jim ten věk netipli

0
31.10.2009 19:32 hadak

ANO vzduch a životní prostředí je velice důležitý. Naprosto souhlasím !!! Takže mě nikdo s nějakým BIO jen tak nepřesvědčí. A sportem ku zdraví . Zem at je lehká tomu slávistickýmu fotbalistovi co včera umřel...

1
4.11.2009 09:10 Petra

Pokud má někdo tendenci si zdraví hatit, třeba kouřením, šílenou stravou a podobně, měl by podle toho taky platit jiný zdravotní pojištění, včetně těch co jsou obézní bez pohybu, bylo by to férovější vůči těm co se do nemocnice prakticky nedostanou, protože žijí zdravějí, a je u nich rozhodně méně pravděpodobnější že budou mít infarkt, raka, nebo mrtvici, tak proč mi zdraví by jsme měli platit jejich nákladný léčení za to co si za celej život do sebe vědomě nastřádali

0
4.11.2009 10:31 Markyta

Souhlasím s Petrou, také o tom často doma s manželem diskutujeme. Zajímalo by mne, jak moc dokáží lékaři poznat původ obezity (zda jen z přejídání, nedostatku pohybu, nebo i metabolických poruch). Jestli by ta dobrovolná obezita byla průkazná, byla bych jednoznačně pro.Dnešní vyšetření v nemocnici jsou velmi drahá, třeba by vyšší pojistné přimělo jedlíky, kuřáky a lenochy se sebou něco dělat.

1
4.11.2009 20:15

ale ale děvenky na vás si taky zubatá klepe kosu a je jedno že jste propagatorky čehokoliv stejně taky umřete...:-))

0
4.11.2009 22:37 Petra

ale vždyť jo každej jednou umře, jen říkám, že by to bylo férovější, například v Americe to tam tak mají, udělají jim vyšetření, a podle toho se jim vypočíta v výše pojistky,

0
3.3.2010 20:34 Daniela

je pravda, že jednou tam každý musí, ale prožít život, tak, že se budu valit jak sud po chodníku, v městský dopravě zaberu dvě místa, funět a hekat když jdu do kopečka po tom netoužím, nechápu lidi co se dokáží takhle vypást, nechápu, že jim to nevadí, mě by to vadilo

0
1.7.2010 11:19 Markéta

:)), dneska jsem potkala jednu paní, která byla tak tlustá jako široká a aby udělala krok musela se tak rozkolíbat, že to bylo docela komické, ať si každý říká co chce, ale podle mého, když je někdo tlustý (pokud není nemocný), tak je to stylem stravování.

1
1.7.2010 11:42 Jirka

Ne vždy je tloušťka následkem přejídání, můj spolužák,který toho snědl asi třetinu co já měl v 15 letech víc jak metrák a já 72kg. Druhý příklad,hospodský který přes břicho neviděl na cestu,jeho syn byl jak lunt a v 60 letech mu během půl roku narostla stejná cícha. Takže metabolické poruchy a dědičnost mají taky vliv.

0
2.7.2010 08:33 Pájka

Někde jsem četla, že k tloušťce organismu také přispívají viry.

1
5.7.2010 09:53 Tweetka

Souhlasím s Jirkou, tloušťka nemusí být získaná díky přejídání se. I když na tom má také velký podíl.

1
14.4.2011 08:38 Lencza

V dnešní době většina lidí hledí jen na kvantitu, ne na kvalitu...když jdu třeba po nějakým obchoďáku, tak se mi zvedá žaludek z toho, jak si kupujou vakuovaný párky, maso v konzervách, vakuovanou sekanou, vlašský saláty a podobný jedovatý jídla..chce se mi křičet, ať se netráví, ale asi by mě zavřeli do blázince...v dnešní době už si nejsem jistá ani zeleninou, jestli není plná chemie...vyhýbám se všemu podezřelýmu a hodně se mi od té doby zúžil nákupní lístek a je těžký v obchodě koupit něco, po čem si "nezas*ru" svoje tělo chemikáliema...

1
16.4.2011 08:07 Ulenka35

Lencza stejné pocity mám i já, když vidím co jsou schopni lidi koupit. Můj nákupní košík je také velice zúžený, ale věřím, že se nám to vrátí na zdraví a ušetřené kapce za léky a poplatky u lékaře. Od té doby si také na potravinách více pochutnám. Je hrozné jak si člověk na chuť u těch sajrajtů zvykl a otupí se natolik, že má pocit, jak jí dobře, opak je pravdou.

0
16.4.2011 09:15 xxx

Čtu tady takové nesmysly,až se mi z toho chce brečet.Celý život se musím hlídat,co jím.Jakmile se pár dní nehlídám,váha jde nahoru.Přesto mám nadváhu.Že není větší,vděčím tomu,že denně hodinu cvičím,jím celozrnné pečivo,jogurty a zeleninu.Z masa nejvíce kuřecí prsa a ryby.Na čokoládu se nemůžu ani podívat.Když už si nějakou dám,tak kostičku tmavé 80%.Bydlím v paneláku v nejvyšším patře a výtah použiju jen málokdy.A teď mi vy chytrolíni řekněte,jak mám zhubnout.

1
Obrázek uživatele
16.4.2011 15:17 happy.lenulka@

to xxx a byla jste s tím u doktora? Nemůže v tom být jiný problém? Jako např. stres, deprese, štítná žláza??? A ono je sice fajn že jíte zdravě, ale jde o to kolik a v jak správném zastoupení B/S/T. Jak vypadá váš jídelníček? Třeba ten dnešní?

0
17.4.2011 08:22 xxx

U doktora jsem byla.Mám vyšší tlak a zatím mi ho všechny prášky jen zvyšovaly.Takže neberu nic a chodím na pravidelné kontroly.Z toho důvodu jsem byla i na vyšetření štítné žlázy a nic se nezjistilo.A teď ten včerejší jídelníček.Snídaně-1 celozrnný rohlík,cottage,bílá paprika,neslazený čaj.Svačina-jablko.Oběd-rajská polévka,kuřecí prsa z parního hrnce,těstoviny,sýrová omáčka.Svačina-jogurt,celozrnný rohlík.Večeře-zeleninový salát.Piju neslazenou minerálku nebo čaj.Ráno jsem si udělala rozcvičku,večer rotoped + posilování.Pracovní dny vypadají trochu jinak.Vstávám ráno v pět a oběd mám až doma ve tři.Takže dopolední svačiny mám 2-jednou ovoce,jednou jogurt a nějaké pečivo (zkoušela jsem větší svačinu,ale okamžitě šla kila nahoru).A ráno nestíhám cvičit,večer cvičím.

0
Obrázek uživatele
17.4.2011 10:19 happy.lenulka@

ještě se zeptám kolik vážíš a měříš a zkusím ti orientačně napsat kolik bys zhruba měla mít denně bílkovin, sacharidů a tuků a zkusíš to podle toho? Třeba problém bude v tom... :-) jinak ty hodnoty B/S/T získáš např. na flora.cz, kde je ekalkulačka, kam zadáváš množství snězených potravin a ono ti to napíše kolik gramů čeho to obsahuje, hm? A jestli to nechceš řešit tady, tak se mi ozvi na email :-)

0
Obrázek uživatele
17.4.2011 11:15 Jirka

Musím upozornit, že i některé léky dokáží velmi přispívat k nadváze, například kortikoidy.

4
Obrázek uživatele
18.4.2011 23:58 Klarish

V poslední době je jednou z největších a nejčastějších příčin všudypřítomný stres. A to hned po špatném pitném režimu, nekvalitním stravování. Je sice hezké myslet si, že jíme zdravě, ale hlavně je zapotřebí myslet na kvalitu dnešních potravin a těm škodlivým se vyhýbat. Většina potravin je samý konzervant, stabilizátor, barvivo a podobné hnusy. A kuřecí maso? To je poslední dobou asi nejméně zdravé ze všech pokud si jej koupíte v marketu za co možná nejnižší cenu (a pokud možno křehčené, že...) . takže opravdu je zapotřebí si vybírat.

1
19.4.2011 14:13 xxx

Křehčené zásadně nekupuji.Vybírám pouze maso z českého chovu.Domácí bohužel nemám,kurník se mi do panelákového bytu nevejde:-).


<< vrátit se zpět k přehledu diskusí k tématu Volná diskuze

Nový příspěvek do diskuse



Text
Jméno  
 
Email nepovinné
Ochrana proti SPAMu napište číslicí kolik je 12 + 8 ?  
 
   
Podpořte nás   Autorská práva a kopírování www.zdravapotravina.cz   |   www.emulgatory.cz   |   www.chemievjidle.cz   |   www.zdraverecepty.cz © 2010 - info@zdravapotravina.cz
Podporuje nás kreslíř a ilustrátor Mirek Vostrý