|
|
Diskuse - Jsme chudáci
Označit jako oblíbenou diskusi
Označit si diskusi jako svou oblíbenou a dostávat upozornění na nové příspěvky můžete až po přihlášení.
14.12.2011 08:04
Dita
Včera při absolvování nákupu v jedné zelenině se mě obtloustlá postarší důchodkyně zeptala zda držíme bezlepkovou dietu. Bylo ji podivné, že si nedopřejeme stravu v podobě bůčků, knedlíků a podobné stravy, ale náš košík se prohýbá českou zeleninou, pohankou a podobně. Dokonce mi přišlo, jako by se nás jí zželelo, že jsme vlastně chudáci.
Já jen doufám, že až budeme v jejím věku, nebudu chodit o berlích, nebudu hekat, protože nevyjdu schody. O počtu léků, které užívá se můžu jen domnívat, ale určitě jich bude celá řada.
Jak se k vám chová vaše okolí či známý, protože se stravujete jinak? jak to vidíte vy, a co si o tom myslíte.
|
14.12.2011 08:40
austinp
Stravujem sa vo firemnej jedálni, varia dobre, typicky... samá omáčka, knedlík, všetko z pytlíku!!! vždy to má rovnakú chuť... povedal som si dosť a prestal som dávať omáčky, omastky, smažené a dokonca si delím obed na dva dni, pretože niekedy sú to oberporcie.. tak otázky sú, či niesom chorý? či nemám nejaké problémy a prečo to nechcem... odpoveď je jednoduchá nechcem jesť tie lacné "sračky" ktoré s výživou nemajú nič spoločné... niekedy je fajn pozerať na ľudí ako sa tvária keď si k masu z kantýny prisypem vlastnú prílohu napríklad uvarenú pohanku s cesnakom a troškou slaninky :)
|
14.12.2011 09:21
Jirka
Moje známá nechápala proč si nechci koupit králíka ze supermarketu, když je tak levný a mám je rád.
Ještě větší údiv vzbuzuje můj pes, ten ze supermarketu nesežere ani ohryzek z jabka.
|
14.12.2011 10:50
Danah
Mám jednoduchou odpověď: "pálí mě žáha, nemůžu tohle jíst." Moje okolí si myslí, že neumím vařit- míněno připravovat maso a klasická jídla z masa. Umím. Jenže maso jím tak 2x do měsíce, nepočítám v tom ryby. Mořské ryby připravím jak starý mořský vlk.:-)) Jenže předsudky okolí jsou silné.
|
14.12.2011 12:44
Lucka
Bohužel v mém okolí tohle lidi nechápou, když jim člověk řekne, že nechce být nemocný, jak je dnes většina nejen těch starších, tak si myslí, že jste blázni, když tolik dbá někdo o to, co jí a nedopřeje si to co oni...nezbylo mi nic jiného, než prostě ty lidi ignorovat, když chtějí jíst to co jedí, tak ať, já jim konec konců nemluvím do jejich jídla a ocením, když tudíž neremcají oni do mého=) Bohužel je fakt, že spoustu lidí to zkrátka nepochopilo a má vás naopak za ty "nemocné", co kupují jen BIO apod. (což není vlastně vůbec pravda), nicméně určitě jen kvůli jejich hlaholu nechci žít jejich způsobem života, abych za pár let chodila s igelitkou z lékárny a zdravím v....
Stručně řečeno, lidé kolem mě asi nikdy nepochopí způsob myšlení "nás zdravých":-) Mají zažité své bůčky a klobásky a tím žijou oni, na co jsou zvyklí od mala, takže nehodlají nic měnit na svém zvyklém stravování po česku,protože už si prostě život bez knedlíků, omáček a vůbec české klasické kuchyně neumí představit a jakákoliv jiná "cizí" chuť je pro ně nepřípustná.
|
14.12.2011 13:24
Danah
Lucka: Jen se nestyď a dořekni tu větu...a zdravím v igelitce. :-)))
|
14.12.2011 14:44
Lucka
Dannah: ano i tak to lze říci:-D
|
|
15.12.2011 12:36
Lenka
Ano,se vším tady řečeným mohu jen souhlasit.Nejhorší je to s příbuznýma,když přijedu k mamince a nechci jíst salámy,superlevné a superdobré,nebo buchty plné ztužených tuku.O zdavém jídle se se mnou nechce ani bavit,když začnu,jsem protivná,hned se urazí.Tak už o tom nemluvím.Moje děti i manžel už se stravují,tak jako já,poznali,že co je zdravé,nemusí být ani nedobré,ani drahé.Jíme tak,jak jíme a nepotřebujeme celý rok pomalu ani prášek na bolení hlavy a ne jako moje vrstevnice,které už berou léky na tlak a podobně.Zravím podobně smýšlející
|
15.12.2011 15:02
Lucka
Přésně:-) Ač v lékarničce u nás doma máme raději zásobu nějakých základních léků, já po nich sýhnu až jen opravdu v krajiních případech. Např. už moje babička bolesti od žaludku apod. léčila poctivou štamprličkou Becherovky:-) Nicméně co se té rodiny týče, je to stejné, u nás jsem prostě ta "jiná" já a myslím, že pochopení se asi nedočkám, natož nějakého zájmu:-)
|
16.12.2011 08:33
Dita
Jééé, pěkně se to rozpovídalo. Koukám, že zkušenosti jsou. Někdo to prostě asi nikdy nepochopí, někdo to pochopí až když dostane nemoc, která mu ovlivňuje život a někdo si bez prášků nedokáže život představit. Ještě by měl pocit, jak na něm zdravotnictví šetří.
|
16.12.2011 08:56
Lucka
Ano, já už i bohužel počítám s tím, že v životě stále většina lidí bude k mému počinání v životě přihlížet jako k "nemoci" a divné věci=)
Jinak - spoustu lidí si to už bohužel ani uvědomit za celý život nestihne...a nebo už je příliš pozdě.
|
|
16.12.2011 17:29
Jitka
Já se taky snažím stravovat zdravě, nebo alespoň zdravěji. Přeorientovávám se postupně asi 5 let. Proto mi nejde do hlavy, že mi začala blbnout štítná žláza a ta mi způsobuje vysoký tlak. Nikdy jsem nechtěla dlouhodobě užívat léky, ale teď bohužel musím.
|
|
18.12.2011 09:41
Lenka
Jitko,na Vašem místě bych zkusila k lékum přidat i bylinky.Já jsem si touto cestou vyléčila lupenku i astma.Myslím že pomohlo i odstranění chemie v jídle.Je to na delší dobu,ale páni doktoři by do mě cpali jen kortikoidy,ze kterých mě bylo zle a nepomáhaly.Hlavně,že jsem plnila kapsy jim a pojištovnám.Je to na dlouhý běh,mě to trvalo asi 3 roky,ale stálo to za to.Hlavně omezit stres a vše brát s nadhledem.
|
|
18.12.2011 09:54
Lenka
Ještě mě Jitko napadla jedna věc,píšete,že se snažíte jíst zdravěji,tak předpokládám,že jste omezila solení.A jak víme naše sul je doplněna jodem.Je možné,že Vám ted chybí.Možná bych zkusila doplnit nějakým preparátem,ale je duležité brát každý den.Zdravím
|
|
19.12.2011 09:20
Jitka
Já nikdy moc nesolila a nepřestala jsem solit, takže tím to asi nebude. Na tlak jsem zkoušela bylinky i včelí produkty, ale moc to nepomohlo. Asi je to tím, že mi to způsobuje ta štítná žláza, na což se přišlo až po několika letech. Ještě mě čekají nějaká vyšetření a pak se snad uvidí, proč se štítná žláza zbláznila.
|
19.12.2011 10:41
Danah
Jitka: a jak se ta diagnóza jmenuje? :-)
|
|
19.12.2011 17:16
Jitka
Vypadá to na hypofunkci štítné žlázy, aspoň podle krevních testů. Přesněji se to snad dozvím na endokrinologii. A co jsem si o tom našla na netu, tak sranda to skutečně není.
|
19.12.2011 17:39
Danah
Jitko, to je mi líto. Endokrinologie je snad nejsložitější obor medicíny. I na vyléčení. Všechny žlázy jsou propojeny v jistém poměru, a když se ten poměr poruší, sesypou se i ty ostatní. Např. hormonální antikoncepce rozhodí systém, odstranění některé ze žláz absolutně poškodí (třeba odoperovaný žlučník). Nemůže to být autoimunitní problém, alergie těla na vlastní štítnou žlázu,že se snížila hladina hormonu? Může být porušena mikrocirkulace. Všechno hraje roli.
|
29.12.2011 14:28
yeahwarisover
Tenhle příspěvek mě také pobavil(v dobrém smyslu).
Jsem téhož "zdravého" založení.
A první rok dva,jsem vedl neustále názorové boje,obhajování apod. Dnes už mě naštěstí lidi co mě znají, berou takového jaký jsem a spíš už si ode mně berou inspiraci a rady jak správně žít.
Ale s lidma,kterýma se denně nestýkám a zjistí co jím a nejím,jak na vše dbám,k doktorům nechodím,alternativní medicíny používám, tak těm doteď ležím v hlavě a nikdy si neodpustí nějakou tu stupidní a nemístnou větu,typu "nechceš si dát raději jitrnici?" nebo "najez se už pořádně". :-)
Nyní už mě to nechává klidným a rád vracím úder na jejich neohrabané urážky a jejich zdravotní stav vlivem jídla. Většinou už podruhé raději mlčí :-)
|
29.12.2011 14:33
yeahwarisover
P.S. i štítná žláza je vyléčitelná,doktoři si samozřejmě myslejí své,ale kdo z nás (1%) zdravě smýšlejících poslouchá lékařské rady :-))
|
16.1.2012 11:41
hanydo@
mám podobnou zkušenost..také na mě pár lidí známých i neznámých i rodina dokonce pohlíží jako na chudáčka, kterej se vlastně pořádně nenají...léta jím tzv. zdravě ale s rozumem...v podstatě to co kolikrát doporučovala v tv dr. cajthamlová..maso mám tak 1x týdně..pouze bílé nebo rybu..nejím absolutně sladkosti a taková ta jídla co 99 proc. národa..a jsem v pohodě, pochutnávám si.ano přesně jak píšete-také věty dej si konečně něco pořádnýho..nebo když jsem se zmínila před prodavačkou že nejím uzeniny tak zesinala a vykřikla ježišmarja a co teda jíte???????? léta jsem vedla poradnu zdraví a snižování nadváhy..řeknu vám lidi co měli dva metry v průměru..desítky zdravotních problémů..ale změnit stravu na prvním místě...to nikdo ochotný nebyl.....hezký den.
|
|
16.1.2012 12:34
Danah
Češi jsou v tomhle koukání do cizích talířů úplné jedničky. Místo aby se lidičky starali o sebe, tzv. se starají o jiné. To je pak divení, že jim ujel vlak. Jiní, co nebyli tak zvědaví, co sousedi, se už zatím mají líp!! :-))
|
17.2.2012 21:01
vercounek
taky jsem slyšela obdobnou větu když sem řekla, že nejím skoro vůbec maso, taky se mě ptali a co teda jíš??? Baví mě, jak na ns pohlížej jak na blbce, ale my nejsme vůbec nemocní a zdaleka tak vystresovaní, jako oni, co se cpou nezdrave. To to opravdu nevidí? Jedna moje příbuzná dostává každý druhý měsíc antibiotika, když sme jí říkali, že musí změnit stravu, tak to nepobrala, stravu nezměnila, no a už si šla pro další. Některým lidem holt není pomoci
|
<< vrátit se zpět k přehledu diskusí k tématu Volná diskuze
|