Logo webu zdravá potravina.cz
Zajímá mě, co jím...

Diskuse - vitamíny pro děti

Označit jako oblíbenou diskusi

Označit si diskusi jako svou oblíbenou a dostávat upozornění na nové příspěvky můžete až po přihlášení.
0
21.12.2009 14:37 Lucie

Chtěla bych se zeptat na složení vitamínů pro děti, konkrétně Marťánci: Xylitol, kyselina askorbová, nikotinamid, bioflavonoidy, hydrogenfosforečnan vápenatý, aroma dle příchutě, kyselina stearová, l-lysin, citrát zinečnatý, d-tokoferol, acetát, d-biotin, kyselina jablečná, plod šípku (prášek), beta glukan, pyridoxin hydrochlorid, pantothenát vápenatý, stearát hořečnatý, sladidlo (aspartam), retinylacetát, riboflavin, thiamin hydrochlorid, barvivo(žluť SY), cholekalciferol, vanilin, chlorid draselný, sladidlo (acesulfam K, neohesperidin), kyselina paraaminobenzoová, kyselina listová, jodid draselný, kyanokobalamin. Sladidla a barviva jsou zdraví škodlivá, jak tomu mám rozumět, když je to určené pro děti?

0
21.12.2009 18:12 Majda

podle výrobců je to asi to nejlepší co pro své děti můžete udělat, nemám k tomu komentář, je to hnus, a já bych nikdy tolik peněz za takovou blbost nevyhodila, v ovoci a zelenině mají vitamínů dost,

0
21.12.2009 22:12 Petra

Také jste si všimli, že většina potravin určených pro děti obsahují přídatné látky, které lze označovat za nebezpečné nebo jsou v podezření s hyperaktiviou u dětí a podobně? taky tomu nerozumím,

0
22.12.2009 09:40 Dita

Použití barviv je vcelku jasné, výrazněji barevnější potraviny jsou lákavější pro děti a proto se také lépe prodávají. Za použítí přírodního barviva jako z karotky či špěnátu se pak potravina díky tomu prodažuje, se sladidly je to také o penězích, ono kilo cukru není jako kilo acesulfamu K nebo aspartamu, když vím, že jsou 200 krát sladší než cukr, takže jedno kilo tohoto sladidla je jako kdyby jsme měli 200 kila cukru, víte kolik by stálo 200 kilo cukru, porovnejte cenu a cenový rozdíl je markantní

0
23.12.2009 14:31 Barbora

Jasně, na aspartam si dávejte pozor i v různých limonádách - cpou to všude, přitom je to hrozné svinstvo. Ale ani ovoce a zelenina na našem trhu není to co bývala, nejlepší je prostě si pěstovat sami, když nemáte zahradu, tak aspoň doma za oknem. Teď třeba pěstujem jenom tak v květináči česnek - jsem na to zvědavá :)

0
24.12.2009 02:26 Strychnin

Aha, takže aspartam se dává do limonád, protože je to hrozné svinstvo - máte vůbec základní školu? Nebo se zabýváte studiem aspartamu na úrovni ověřených a podložených informací či jeho výzkumem? Patrně jen plácáte stylem Jehovistů...

0
24.12.2009 07:38 Adriana

Barbora nepíše že Aspartam se dává do limonád z důvodu, že je to svinstvo, nic takového nečtu, nepřevracejte, jen píše, aby si lidé dávali na něho pozor, především v limonádách. Jen ještě doplním, aspartam dávají i do výrobků od Activie, je na každém jestli zvolí mléčné výrobky s cukrem nebo s tímto sladidlem.

0
24.12.2009 22:22 Barbora

Aspartam dávají do limonád proto, že je asi 300x sladší než cukr. Jenže se rozkládá už při 30stupních na základní složky, přesně nevím, na jaké, takže se jednu dobu na výrobky s aspartamem dávaly cedule: Nezahřívat nad 30° (tělesná teplota...?) A pak i tu ceduli strhli. V tomhle světě nejde o naše zdraví.

0
7.1.2010 16:44 Anna

Já jednou chtěla u dětskýho dr.poradit právě s těmi vitamíny Martánci.A on mě tedy vyvedl z omylu, že je kupovat nemám, nebot jsou to jen pěkně zabalené vitamíny C a B a že to je proto, takhle udělané, aby se to lépe kupovalo.Doporučil mi koupit obyč.celaskon a Béčko, mar%tánci jsou přibarvené, ochucené, ale obsah je stejný.Takže neutrácejte peníze za hezké balení, není to třeba.

0
7.1.2010 16:58 iveta

Ano, presne tak marketing dela sve..navic vic celkove v multivitaminech je mnozstvi vsech vitaminu a mineralu nizke.takze lepsi vse hezky zvlast.

0
7.1.2010 17:24 Anna

Přesně tak, marketing.Hezky to obalíme, dáme tomu vůni, barvu, hračku a maminka udělá vše ,aby dětátko bylo zdravé, tak to koupí v dobré víře.Ale je to jen obchodní trik, jak levné věci prodat za velký peníz.

0
9.1.2010 15:14 Strychnin

Anna - Což usvědčuje zejména ženy a matky (patrně nejčastější návštěvnice tohoto serveru), že udělají cokoli, co někde napíšou, naprosto bezmyšlenkovitě - stejně, jako jich tady většina na základě jiných materiálů z bulváru komplet odsuzuje éčka - je zde jasná souvislost - některé píšou, že s nadšením koupili a pak znechucené vyhodili. Tzn. jedna bába povídala, že to je dobré, druhá, že to je špatné, nebýt nekritických a jednodušších rodičů, tak by zde v diskuzích byla polovina příspěvků, a to od těch, kteří nečtou reklamní bulvární časopisy a propagační materiály farmaceutických firem. A ta maminka neudělá vše, aby děťátko bylo zdravé - jen podlehne davu, podlehne lékárnici, která má za cíl prodat co nejdražší přípravek a vůbec nečte informace o účinných látkách. Mě se v lékárně doslova bojí (nebo už přímo vědí, že ty jejich řečičky na mě nefungují - kupříkladu bolest v krku - máme 5 druhů Strepsils s různou příchutí, já říkám - paní, kdybych chtěl bonbóny, tak si zajdu do supermarketu, dejte mi něco bez cukru, který množí plísně v dutině ústní a s anenestetikem proti bolesti - vykulila oči šla se poradit s magistrou a Orofar by se našel. A kdo by chtěl namítat něco proti tomu, že tam je sacharin - v něm se bakterie nemnoží a ty pastilky se cucají a v místě účinku mají léčit, ne vyvolávat zvracení odpornou chutí účinné látky. P.S. Opravdu nevím, kdo může dítěti koupit Marťánky - asi ten co nečetl složení a neví nic o doporučených denních dávkách...

0
18.1.2010 09:44 Honza

Strychnin - Souhlasím s Vámi, je to dnes především o penězích a až pak o zdraví! Měl by však hlavně převažovat zdravý rozum ........... Nic méně diskuze hezká, ale asi se minula účinkem, hledal jsem asi jako spousta jiných, nějaké vitamíny pro děti, které by byly opravdu prospěšné . Víte tedy někdo něco ????????

0
18.1.2010 09:56 Pavel

Vitaminy pro deti ?? Oni snad jsou nejake jine vitaminy pro deti a jine pro dospele ? :-) Pokud chcete detem koupit neco na cucani a kazeni zubu a mit u toho dobry pocit, ze pro ne delate neco dobreho, tak jim kupte Bonpari nebo neco podobneho. Myslim, ze do toho taky neco cpou :-) Ale ted bez legrace... Zajdete do prodejny "Ovoce - Zelenina" a tam toho maji plne regaly, chodim tam docela casto, tak to vim :-) Ovsem pokud uz jste detem nejake ty "vitaminy pro deti" v podobe bonbonu nekupoval, to by mohl byt problem vysvetlit diteti ze misto tech sladkych a dobrouckych bonbonu ma ted jist tu hnusnou zeleninu a divny ovoce.

0
18.1.2010 10:53 iveta

Pokud budou mit deti vyvazenou pestrou stravu vitaminy nepotrebuji, stejne jako dospeli..V obdobi chripek nebo kdyz na nej "neco leze" tak je dobry potravinovy doplnky typu echinacea - dobra na posileni imunitniho systemu..nebo neco podobneho...

0
18.1.2010 15:12 Honza

Strychnin - Souhlasím s Vámi, je to dnes především o penězích a až pak o zdraví! Měl by však hlavně převažovat zdravý rozum ........... Nic méně diskuze hezká, ale asi se minula účinkem, hledal jsem asi jako spousta jiných, nějaké vitamíny pro děti, které by byly opravdu prospěšné . Víte tedy někdo něco ????????

0
18.1.2010 15:30 Honza

Ne ne, opravdu snad patřím k těm rozumnějším rodičům .......... :-))) Právě že se snažíme podávat klasiku ovoce a zeleninu, ale myslel jsem ještě něco navíc ......... Bohužel byl syn narozený o něco dříve a nemoce se nás docela drží, pak jste ochoten zkusit cokoli, co by mohlo pomoci . No v létě plánujeme pro syna měsíc u moře, tak doufám, že to bude lepší než všechny vitamíny

0
18.1.2010 15:47 Honza

Iveta - Přesně o tomhle jsem alespoň já mluvil, tedy psal . Jde mi o přírodní produkty a ne chemický ¨sajrajt¨ schovaný v převleku pohádkových postav . Děkuji za info

0
18.1.2010 16:21 Strychnin

Honza - děti stavující se zdravě opravdu netrpí nedostatkem vitamínů (pokud nejsou nemocné, nebo netrpí poruchou vstřebávání nebo jinými vrozenými vadami). Vyšší dávky vitamínů spolehlivě zajistí častější konzumace potravin, které vitamíny obsahují ve větším množství - třeba kiwi má více vitamínu C, než citrusové plody. Pak bych si dal pozor na vit. E - ořechy, mandle, rajčata a játra. Játra jsou vůbec důležitým zdrojem prakticky celého spektra vitamínů, rozpustných v tucích - přirozeně, protože se musí bez úhony vyrovnat s tím nejhorším, co se do organismu dostane a bez takového arzenálu by to dost dobře nešlo. Dále je třeba zajistit dobrou funkci střev, ale nepředávkovat jogurty s kulturami - jogurt ve větším množství dokáže omezit vstřebávání živin s potravy. Samozřejmá je vláknina. Bohužel váš problém pramení s předčasného narození dítěte, kdy ještě nebyl plně vyvinut imunitní systém - dostatek vitamínů zajistíte bez vitaminových přípravků, ony totiž vitamíny nejsou všechno - je to jen pár látek označených písmeny, bez kterých se tělo neobejde. Každé doporučení zavání komercí, protže obchod s lidským zdravím je jeden z nejvýnosnějších na světě a všude hledají, jak zůstat mladý, což významě souvisí s imunitou, tak snad kromě té Echinacey i Aloe Vera a Chlorella - ale jak známo, nikdo nic nezaručí, protože co si jeden nemůže vynachválit, druhý vůbec nepocítí - záleží na celkovém postoji k životu. Oni totiž kdyby lékaři věděli, co zaručí vašemu dítěti zdraví, dávno by vám to řekli.

0
19.1.2010 09:51 Kamila

Dobrý den, kupuji dětem vitamíny od MedPharmy, jsou bez barviv a éček a cenově dostupné.

0
22.1.2010 13:57 vlasta

Takže snažím se dětem dávat hlavně tu zeleninu, ale v době nemoci, jsem podlehla nabídce lékárnice, že komplex vitamínů v Marťáncích je účinný, protože je obohacen o "imunoaktiv". Zkusili jsme je (složení jsem dopředu nezkoumala - na obálce je pečeť garantované kvality - následující týden mě syn přišel velmi neklidný, nesoustředěný. Řešili jsme u něj nesnášenlivost mléka a na E-čka si také dávám pozor. Takže jsem se přemýšlela, co nového jsme teď užívali a nakonec jsem došla i na vitamíny v Martáncích. A byla jsem nemile překvapena, že obsahují: Barviva typu žluť SY a azorubin. Obě látky jsou vedeny u dětí způsobující hyperaktivitu. Zluť SY je dokonce dáván stupeň 5 (stupnice má rozmezí 1 - 6). Píšu to, proto že to není žádný výmysl, mám to odzkoušeno na vlatním synovi, že se těmto věcem máme vyhýbat. Ale nenapadlo mě, že přímo ve vitamínech určených pro děti, něco takového najdu.

0
22.1.2010 14:17 vlasta

Jen dodatek - vitamíny jsem vysadila a synovi problémy se ztratili. Takže sledovat Ečka má pro mě smysl.

0
22.1.2010 14:42 Studentka

Já se jen divím jak výrobcům skáčete na názvy typu imonuoaktiv - zní to vědecky, nikdo v podstatě neví co to je ale hned si to běží koupit. To stejné v actimelu L.casei imunitas (málo který běžný kupující ví vůbec o co jde), já žádnou bakterii Lactobacillus casei ssp imunitas teda opravdu neznám a mlékárenských technologiích jsem o ní taky nikdy neslyšela. To stejné bifidus esencis a podobné blbosti. Kdyby jste si lidi radši udělali malý výzkum co vlastně kupujete a ne jen slepě skákali na návnadu výrobců ve formě reklamy.

0
26.1.2010 09:17 katka

já jsem už totálně přestala věřit všem vitamínům "pro děti" poté co jsem jich pár koupila (podle někoho sem možná blbá a důvěřivá). Byli mi doporučeni výše zmiňovaní marťánci - holt jsem je koupila a pak četla složení a je to fakt hnus, to samé CEM-M, to samé PREVENTAN Junior. JSem z toho znechucená, že pro děti cpou takovej s prominutím bordel!!! A prodává se to v lékárnách jakoby se nechumelilo. Teď jsem si připlatila a máme něco přírodního na podporu imunity. Název nepíšu, aby mě zas někdo nekamenoval za reklamu. Ale už jsem vyléčená a v lékárně už žádné vit. děti nekupuju. Já jsem názoru, že JEN ovoce a zelenina nestačí, zvlášť když zbývá nakupování v supermarketech. každej nemá barák se zahradou.

0
26.1.2010 10:44 cooojjééé

coojjjéééééé

0
26.1.2010 11:06 katka

jo a CEM-M vůbec nebrat, je tam barvivo E102, E110, E129 a E133!!!

0
26.1.2010 13:15 JANA

Ahoj,já svým dětem kupuju vitamíny firmy Vitaland. Teď zrovna mají vitamín C a propolis s echinaceou. Jsou bez konzervantů. A jí to jen v zimě, kdy ovoce a zelenina nejsou zrovna chutné.

0
26.1.2010 13:35 Marcela

Reklama musí být lákavá, dělána tak, aby nabízený produkt lidé kupovali, nikdo z výrobců si nenapíše na zboží nebo v reklamě neřekne, že prodáváme "jedy" (píšu v uvozovkách). Jinak by reklama neměla svůj účel a význam. Nikdo by to nekupoval. Když pěkně zpívají ptáčka lapají.

0
26.1.2010 22:32 Strychnin

vlasta - tím, že podlehnete, stáváte e součástí "stáda", které svými penězi sponzoruje farmaceutické komplexy. Proč kupujete Marťánky, kldyž ve zdravé stravě je vitámínů daleko víc?. Marťánci obsahují tolik vitaminů, kolik jich je v normální denní stravě (někdy i mnohem méně než v běžné stravě), tak proč je kupovat? Pokud jde o tablety, pak je nesmysl se domnívat, že jsou bez přidaných látek (éček) - nedržely by pohromadě, je známo mnoho případů, kdy se léčivý přípravek stáhl z prodeje jen kvůli přidaným látkám - prostě se drolila tableta, na účinek to nemělo vliv, ale užívání to zkomplikovalo, takový vliv můžou mít éčka. Kuchyňská sůl je také dle žebříčků dietologů vedena pod stupněm nebezpečnosti cca 5 - to přestanete solit??? Nejdříve syna intoxikujete, a pak si stěžujete na váš nerozumný přístup? Koho se má dítě chytnout, když né rozumné matky a ještě rozumnější lékárnice???

0
25.10.2011 21:20 Jiřka

Já dávám svojí malé Vitality Drink. Je to čistě přírodní koncentrát z mnoha druhů zeleniny a ovoce. Je to takový slaďoučký sirup, dává se toho 1 lžička denně a pokryje to 100% vitamínů. Nedávám jí to pořád, ale teď, když jsou všude kolem chřipky a nachlazení, tak ano. A je to o 100% lepší než nějací marťánci, není v tom totiž žádný přidaný cukr ani jiné hnusy. Pro zájemce to kupuji v obchodě www.alafia.cz, stojí kolem 450 Kč a vydrží to docela dlouho, měsíc určitě.

0
Obrázek uživatele
26.10.2011 10:51 vaaz@

Studentka - Pokud se týká L. casei imun. i bifidus esencis, jde pouze o marketingový trik, jak dostat spotřebitelle k používání jogurtů s živými kulturami bakterií, které jogurtovatění mléka vyvolávají. Pochopitelně že napsat lactobacilus by v neznaých vyvolalo zděšení, že v jogurtu jsou bacily, ale oni ty Lakto- bacily vyvolávají určité odezvy v posílení imunitního systému, tak se vymyslela ta hovadina "imunitas". To esecis má zrovna takový důvod, mikrobiolog to pojmenovává tuším Lactobacilus bifidus. Takže chci věřit tomu, že ten jogurt je vyráběný klasicky bakteriemi, ne chemicky. To stejné je u sýrů, původně se k zesýrovatění mléka používal prášek ze sušených žaludků ještě kojených telat (jehňat, kozlat), protože obsahoval enzymy, které tu přeměnu mléka vyvolávaly. Teď se enzymy vyrábějí lacino v laborce, telat je málo, spotřeba velká...

0
12.12.2011 16:42 Vlaďka

My dáváme ufouna bojovníka. Malé to chutná a zatím se jí nemoci vyhýbají. Snad to tak i zůstane do konce zimy. Ty změny v teplotách nám dávají zabrat :(

2
Obrázek uživatele
12.12.2011 17:07 Dita

Jak můžete dát tak malému dítěti umělou tabletku s aspartanem. Divím, se že vám tam ještě nedávaj žluť SY a modř, ať to má grády. Pak dejte vědět, za jak dlouho budete lítat k doktorovi, docela by mě to zajímalo.

1
14.12.2011 14:26 Stan

to Dita: stanovisko FDA: Jedná se o „jednu z nejvíce testovaných přídatných látek, které byly úřadem schváleny“ a bezpečnost aspartamu je nepochybná.

0
Obrázek uživatele
0
Obrázek uživatele
27.2.2012 19:50 vercounek

no to mě baví asi nejvíc, ty "látky" co byly schváleny, ono se ví, že jsou jedovaté, ale pokud jsou jen do určité výše, tak je to vpořádku. Ony sou jedovaté pořád stejně, ale někdo určil, že když je jich jenom "trochu" tak se to může!!!!!! No a hlavně to dejte dětem

0
Obrázek uživatele
27.2.2012 19:55 Danah

Děti jsou další cílová skupina pro farmaceutický moloch: dospěláci už jsou tam,kde mají být = pacienti, teď ještě dětičky. Jen tak pro zajímavost-proč myslíte, že se zachraňují při porodu kilová miminka? Aby maminka neplakala? Hahahahahaha

0
Obrázek uživatele
27.2.2012 20:01 vercounek

no a už to jede, tady jedno očkování, další, papírový plíny, čistící ubrousky s chemickym koktejlem, na všechno mastičky a prášky a hle, vznikl další pacient

1
Obrázek uživatele
27.2.2012 23:21 karča

Danah: ta nedonošenost je na další velikou diskuzi. Je to vše rozporuplné. U nedonošenců jsem pracovala několik let a zase pokračuju a znám spoustu kilových miminek - naprosto zdravých. Nejde určovat hranici, chce to lidské doktory a někdy taky nechat rozhodnout přírodu, jak to bylo kdysi. Nic z toho ale bohužel není a nefunguje :-(

0
Obrázek uživatele
28.2.2012 15:56 Danah

Karča: Máš úplnou pravdu. Víš, mrzí mě, jak jsme lidi blbí a bojujeme proti přírodě a podřezáváme si pod sebou větev. To,jak si hrajeme na bohy a předstíráme, že jsme chytřejší než příroda,se nám vymstí, a už se tak děje.


<< vrátit se zpět k přehledu diskusí k tématu Potraviny

Nový příspěvek do diskuse



Text
Jméno  
 
Email nepovinné
Ochrana proti SPAMu napište číslicí kolik je 12 + 8 ?  
 
   
Podpořte nás   Autorská práva a kopírování www.zdravapotravina.cz   |   www.emulgatory.cz   |   www.chemievjidle.cz   |   www.zdraverecepty.cz © 2010 - info@zdravapotravina.cz
Podporuje nás kreslíř a ilustrátor Mirek Vostrý