Nakupujte fér potraviny
bez éček s naší aplikací
>
>
>
Více informací

"Suchej únor"

Publikováno: 01.02.2017     Autor: Zdravá potravina

K omezení nadměrného pití alkoholických nápojů v Česku chce přispět akce Suchej únor, která začíná ve středu. Má přimět muže, ale i ženy k tomu, aby strávili měsíc bez kapky alkoholu.


V České republice máme k alkoholu poměrně kladný vztah. Stal se běžnou součástí našich životů a je běžně tolerován i ve větší míře. Více něž pravidelní konzumneti jsou pro většinu "divní" ti, co nepijí málo nebo vůbec.

K zcela běžné konzumaci piva k jídlu, ho bohužel velké množství lidí ani za alkohol nepovažuje.

Suchej únor už popáté pořádá Liga otevřených mužů spolu s klinikou adiktologie a Státním zdravotním ústavem. Organizátoři poukazují na to, že čeští muži patří v pití alkoholu ke světovým rekordmanům a nadměrná konzumace ohrožuje jejich zdraví i kvalitu života.

Podle výsledků průzkumu Eurobarometr je pro 87 procent lidí pití alkoholu přijatelné, 13 procent dospělých toleruje i pravidelnou konzumaci. Průzkum Centra pro výzkum veřejného mínění o pivu na podzim roku 2015 ukázal, že průměrný dospělý Čech týdně spotřebuje zhruba osm půllitrových piv a Češka 2,5. Osobu závislou na alkoholu by za souseda nechtělo 74 procent dotázaných. 

Škodlivé pití odpovídá konzumaci 40 až 60 gramů alkoholu u mužů a 20 až 40 gramů u žen. Jsou to u mužů dvě až tři piva, čtyři až šest decilitrů vína a dva až tři „panáky“. U žen je to o sklenici méně. Rizikové pití pak představuje u mužů víc než 60 gramů a u žen přes 40, tedy u mužů přes tři a u žen přes dvě sklenice. 

více zde:

 

Nejnovější články

Jak jsme na tom s jódem?

V březnu se uskutečnil den JODu a při této příležitosti uspořádal SZU…

Nutrivigilance – zpráva za rok 2023

NUTRIVIGILANCE - zdravotní bdělost nad potravinami- souhrnná zpráva za rok 2023.

Test quinoy 2024

Ačkoliv je quinoa jedna z nejstarších plodin světa, Evropa ji objevila teprve…
Novinky, akce, recepty a mnoho dalšího
pravidelně ve vašem emailu
Chcete vidět jak náš newsletter vypadá?